Preambulum
A panasztételi eljárás meghatározza az eljárást abban az esetben, ha a TIERRA VERDE (az eladó) minden erőfeszítése ellenére, hogy fenntartsa a kínált áruk magas minőségét és hibátlanságát, a vevőnek jogos oka van arra, hogy igényt tartson a termék hibájával kapcsolatos felelősségre vonására az eladott árukkal kapcsolatosan.
Minden panaszt, beleértve az indokolatlanokat is, az eladó megpróbálja (ha lehetséges) a vevők megelégedésére megoldani.
I. cikk: A reklamáció igénylés helye és módja
- Hibás áru és a reklamáció szükségessége esetén kérjük, hogy azt haladéktalanul jelezze az áru hibájának észlelése után.
- Az e-shopunkban regisztrált vásárló a fiókjába való bejelentkezés után nyújthat be panaszt. Az ÉN REKLAMÁCIÓIM lapon válassza ki a megrendelést, majd töltse ki a következő mezőket:
- a reklamáció oka
- a reklamáció pontosítása
- a reklamálandó termékek (a teljes rendelés vagy csak a kiválasztott termékek)
- megoldási javaslat
- fényképes dokumentáció
- A nem regisztrált vásárló a következő módokon nyújthat be panaszt:
- E-mailben az info@tierraverde.hu címre
- Postai úton a levelezési címre: CZ: TIERRA VERDE, s.r.o., Vintrovna 453/3F, 664 41 Popůvky, Czech republic, HU: EXPANDECO – TIERRAVERDE, FLK - Magyar Posta, Sikátorpuszta Hrsz.: 5453/18, Fót 2151, Hungary
A reklamációban a vevőnek meg kell adnia a következő adatokat:
- azonosító adatok (név, vezetéknév, lakcím)
- a kiállított számla azonosítószáma
- a reklamáció oka
- a reklamáció pontosítása
- a reklamálandó termék/termékek
- a reklamáció megoldásának javaslata
- fényképes dokumentáció
- dátum
- aláírás
- Az eladó a panaszra 3 munkanapon belül válaszol és tájékoztatást nyújt a reklamációs eljárás megkezdéséről.
- Az eladó köteles a vevőnek írásbeli visszaigazolást adni a reklamációról, amelyben feltünteti a reklamáció beérkezésének időpontját, annak tartalmát, és mindenekelőtt a vevő által kért elszámolási módot.
- A vevő köteles minden szükséges együttműködést megadni az eladónak a reklamáció sikeres megoldása érdekében.
- Indokolt reklamáció esetén a vevőnek joga van a reklamáció során felmerült költségeinek megtérítésére, így különösen: a szükséges postaköltség díjára.
II. cikk: A panaszok megoldásának módjai
Indokolt reklamáció esetén a vevőnek joga van ahhoz, hogy az eladó ingyen és késedelem nélkül a vevő követelményeinek megfelelő gondoskodjon a probléma oldásáról az alábbi módok egyikén:
- Eltávolítható hiba esetén a Vevőnek joga van azt ingyenesen, időben és megfelelő módon eltávolíttatni. Az eladó köteles a hibákat indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamációtól számított 30 naptári napon belül eltávolítani.
- Ha ez a hiba jellegét tekintve nem aránytalan, a vevő kérheti az árucserét (a vevő kérésére bármely árura kicserélhető). Ha az árucsere nem lehetséges, a vevő elállhat a szerződéstől, vagy ésszerű engedményt kérhet az áru árából.
- Javíthatatlan hiba esetén a vevőnek joga van kicseréltetni az árut, elállni a szerződéstől és visszatéríteni az árát, vagy ésszerű engedményt kérni az áru árából.
- Ha a panaszról negatív vélemény születik, az eladó írásban (e-mailben vagy postai úton) tájékoztatja a vevőt, beleértve a panasz elutasításának okait (a panasztételi eljárás befejezése).
III. cikk: Megelőzés
- Az áru megrendelésénél a vevőnek ellenőriznie kell a megrendelés tartalmát annak elküldése előtt.
- A TIERRA VERDE termékek használata során szükséges, hogy a vásárlók kellő figyelmet fordítsanak a termék csomagolásán, a tájékoztatókon vagy az eladó honlapján feltüntetett felhasználási javaslatokra. Ha kérdése van a termék használatával kapcsolatban, forduljon az eladóhoz az info@tierraverde.hu e-mail címen.
IV. cikk
- Az eladó felelősséggel tartozik a vevő felé azért, hogy az áru átvételkor hibamentes legyen. Az eladó különösen felelős a vevő felé azért, hogy abban az időben, amikor a vevő átvette az árut:
- az áru rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyekben a felek megállapodtak, megállapodás hiányában pedig az eladó vagy a gyártó által leírt, vagy a vevő által az áru jellege és reklámozása alapján elvárt tulajdonságokkal rendelkezik,
- az áru alkalmas arra a célra, amelyet az eladó a felhasználásukra megjelölt, vagy amelyre az ilyen típusú árukat általában használják,
- az áruk minőségben vagy kialakításban megfelelnek a szerződéses mintának vagy modellnek, ha a minőséget vagy a kialakítást a szerződés szerinti minta vagy modell szerint határozták meg,
- az áruk megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban vannak; és
- az áruk megfelelnek a jogszabályi előírásoknak.
- Hibának NEM minősül:
- kellemetlen megjelenés illetve szag a vevő számára
- a felhasznált nyersanyagok természetes jellegéből adódó változások
- tévedés a vevő részéről az áru megrendelését illetően
- az áru elhasználódása a szokásos használat miatt, vagy ha ez a termék jellegéből adódik (pl. az élettartam vége)
- termékhiba miatt vételárkedvezményben állapodtak meg
- a vásárlónak ajándékba szállított árut
- a termékek másodrangú tulajdonságai (pl. keményebb kefe sörték)
- A vásárló, aki fogyasztó, jogosult az áru átvételétől számított 24 hónapon belül gyakorolni a vásárolt árukban előforduló hibákra vonatkozó jogait. Fogyasztási cikkek esetében azonban csak akkor, ha a fogyasztás dátuma nincs feltüntetve az árun. Ha a lejárati dátum meg van jelölve, akkor az időtartam csak az áru csomagolásán feltüntetett dátumra rövidül. A vevő, aki vállalkozó, jogosult a hibás teljesítéshez való jogait a vonatkozó rendelkezések szerint gyakorolni a Polgári Törvénykönyv 89/2012. Számú Törvénymódosítás alapján.
- Ha a Vevő a hibás teljesítéshez való jogát rendeltetésszerűen gyakorolja, az eladó a reklamációt indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül intézi, kivéve, ha a vevővel hosszabb időtartamban állapodnak meg.
V. cikk: Záró rendelkezés
Fenntartjuk a jogot a panaszkezelési eljárás megváltoztatására.
Ez a panaszkezelési eljárás az Általános Szerződési Feltételek része, és 2025 2.25. –i dátummal lép hatályba.