Preambulum
A panasztételi eljárás meghatározza az eljárást abban az esetben, ha a TIERRA VERDE (az eladó) minden erőfeszítése ellenére, hogy fenntartsa a kínált áruk magas minőségét és hibátlanságát, a vevőnek jogos oka van arra, hogy igényt tartson a termék hibájával kapcsolatos felelősségre vonására az eladott árukkal kapcsolatosan.
Minden panaszt, beleértve az indokolatlanokat is, az eladó megpróbálja (ha lehetséges) a vevők megelégedésére megoldani.
I. cikk
Megelőzés
- Az áruk megrendelésekor a vásárlónak ellenőriznie kell a megrendelés tartalmát annak elküldése előtt.
- A TIERRA VERDE termékek használata során a vevőnek kellő figyelmet kell fordítania a használati javaslatokra, amelyek a termék csomagolásán, a tájékoztatóban vagy az eladó weboldalán találhatók. Ha kétségei vannak a termék használatával kapcsolatban, lépjen kapcsolatba az eladóval az info@tierraverde.hu email címen illetve a +421 904 468 865 telefonszámon.
II. cikk
A reklamáció alapvető feltételei
- 1. Az eladó felelősséget vállal a vevő felé, hogy az áru átvételkor hibátlan. Az eladó különösen felelősséget vállal a vevő felé, hogy abban az időben, amikor a vevő átvette az árut:
- az áruk rendelkeznek a felek által megállapított jellemzőkkel, és megállapodás hiányában olyan tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyeket az eladó vagy a gyártó leírt, vagy amelyeket a vevő az áru jellegére és reklámozására tekintettel várt,
- az áruk alkalmasak arra a célra, amelyet az eladó megjelölt a használatukhoz, vagy amelyre az ilyen jellegű árukat általában használják,
- az áruk minőségben vagy kialakításban megfelelnek a szerződéses mintának vagy modellnek, ha a minőséget vagy a kialakítást a szerződés szerinti minta vagy modell szerint határozták meg,
- az áruk megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban vannak; és
- az áruk megfelelnek a jogszabályi előírásoknak.
- Hibának nem minősül:
- kellemetlen megjelenés illetve szag a vevő számára
- a felhasznált nyersanyagok természetes jellegéből adódó változások
- tévedésa vevő részéről az áru megrendelését illetően
- az áru elhasználódása vagy elhasználódása a szokásos használat miatt, vagy ha ez a termék jellegéből adódik (pl. az élettartam vége)
- hiba miatt vételárkedvezményben állapodnak meg
- a megrendeléshez ajándékba szállított áruk
- a másodosztályú termékek tulajdonságai (pl. keményebb kefe sörték)
- A vásárló, aki fogyasztó, jogosult az áru átvételétől számított 24 hónapon belül gyakorolni a vásárolt árukban előforduló hibákra vonatkozó jogait. Fogyasztási cikkek esetében azonban csak akkor, ha a fogyasztás dátuma nincs feltüntetve az árun. Ha a lejárati dátum meg van jelölve, akkor az időtartam csak az áru csomagolásán feltüntetett dátumra rövidül. A vevő vállalkozó jogosult a hibás teljesítéshez való jogait a vonatkozó rendelkezések szerint gyakorolni a Polgári Törvénykönyv 89/2012. Számú Törvénymódosítás alapján.
- Ha a vevő megfelelően gyakorolja a hibás teljesítés jogát, a panaszt indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a panasz benyújtásától számított 30 napon belül rendezik, kivéve, ha a vevő hosszabb időtartamban állapodott meg.
III. cikk
Az reklamáció igénylés helye és módja
- Áruink hibái és panaszuk szükségessége esetén azonnal azonosítsa a termék hibáját.
- A vevő a következő módokon nyújthat be panaszt:
- E-mailben a kereskedelem@tierraverde.hu
- Postai úton a levelezési címre
- Személyesen a létesítmény címén: CZ: TIERRA VERDE, s.r.o., Vintrovna 453/3F, 664 41 Popůvky, Czech republic, HU: EXPANDECO – TIERRAVERDE, FLK - Magyar Posta, Sikátorpuszta Hrsz.: 5453/18, Fót 2151, Hungary
Az eladó köteles írásbeli visszaigazolást kiadni a vevőnek a panasz alkalmazásáról (feltüntetve a panasz beérkezésének időpontját, tartalmát és mindenekelőtt a vevő által történő rendezés szükséges módját).
- A panasz alkalmazására vonatkozó információban (e-shopon, e-mailben vagy postai úton) a vevőnek fel kell tüntetnie:
- azonosító adatok (név, vezetéknév / cég; születési idő / azonosítószám; lakóhely / székhely címe)
- számlaszám
- az igényelt áru hibáinak típusa és mértéke, az áru hibáinak megnyilvánulása (fényképes dokumentáció)
- milyen követelést igényel a hibás teljesítményért
- dátum
- aláírás
- Az eladó 32 munkanapon belül válaszol a panaszra, és tájékoztatást nyújt a panasztételi eljárás megkezdéséről.
- A vevő köteles az eladónak elkötelezett együttműködést biztosítani a panasz megoldása érdekében.
- Indokolt panasz esetén a vevőnek joga van a reklamáció megcélzottan felmerült költségeinek megtérítésére, különösen a szükséges postaköltségre.
IV. cikk
A példákon alapuló panaszok benyújtásának eljárása
- Sérült csomag
- A csomag vagy a benne lévő áruk látható sérülése esetén a vevő jogosult a szállítmányt nem elfogadni. A szállítmány átvétele esetén a vevő köteles kárbejelentést készíteni (az űrlap a fuvarozó cég vezetője rendelkezésére áll). Ezt követően szükséges, hogy az eladó a szállítmány kézhezvételétől számított 24 órán belül nyújtson be dokumentumokat a panaszhoz, hogy a panaszt a fuvarozó társasággal megoldhassa. A panasz elleni eljárás megindításához szükséges dokumentumok tisztázatlan, hiányzó vagy késedelmes benyújtása lehet a panasz elutasításának oka.
- Sérült áru
- A szállítmány átvétele esetén, ha nem volt nyilvánvaló sérülés a csomagoláson, de a tartalma megsérült, a vevő hasonlóan jár el, mint az 1. sz. esetben (kivéve a szállítócég sofőrjének megerősítése a kárjelentésről).
- Az áru rejtett hibája
- A vevő a később megnyilvánuló hibák reklamálásánál a III. Cikk 2.bekezdése alapján jár el.
- A termék hibájának bizonyítására az eladó kérheti a hibás áru visszaküldését. A termék több mint ¼ részének hiányánál a reklamációt nem biztos, hogy elfogadjuk.
- Ha a termék nem felel meg a vevő hatékonysággal kapcsolatos elvárásainak, akkor nem a termék hibájáról van szó, és a panasz nem fogadható el. Az eladó azonban ebben az esetben is megpróbál konstruktív megoldást találni.
- Eltérés a rendelés és a számla vagy a leszállított termékek között
- A megrendelés és a leszállított áru közötti eltérés bejelentése előtt a vevőnek először ellenőriznie kell, hogy az összes csomagot átadták-e neki. A több csomagból álló szállítmányt a csomagoláson "csomagszám / csomagok teljes száma" formában jelölik.
- Abban az esetben, ha a csomag visszaigazolásától számított 3 munkanapon belül nem érkezik meg csomag vagy a megrendelés nem kerül kézbesítésre, a vevő haladéktalanul tájékoztatja az eladót.
- Abban az esetben, ha a csomag kézbesítésének elmulasztásától eltérő okból adódó nézeteltérés következik be, a vevő köteles haladéktalanul tájékoztatni az eladót a III. Cikk 2. bekezdés alapján
V. cikk
A panasz megoldásának módjai
Indokolt panasz esetén a vevőnek joga van ahhoz, hogy az eladó ingyen és késedelem nélkül a vevő követelményeinek megfelelő gondoskodjon a probléma oldásáról az alábbi módok egyikén:
Fogyasztói vásárló:
- Javítható hiba esetén a vevőnek joga van annak ingyenes és megfelelő időben való eltávolítására. Az eladó köteles a hibákat indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a panasz benyújtásától számított 30 naptári napon belül megszüntetni.
- Ha ez a hiba jellege miatt nem aránytalan, a vevő kérheti az árucserét (a vevő kérésére bármely áru kicserélhető). Ha az árucsere nem lehetséges, a vevő elállhat a szerződéstől, vagy ésszerű engedményt kérhet az áru árából.
- Javíthatatlan hiba esetén a vevőnek joga van kicseréltetni az árut, elállni a szerződéstől és visszatéríteni az árát, vagy ésszerű engedményt kérni az áru árából.
- Ha a panaszról negatív vélemény születik, az eladó írásban (e-mailben vagy postai úton) tájékoztatja a vevőt, beleértve a panasz elutasításának okait (a panasztételi eljárás befejezése).
A vevő vállalkozó: jogosult a hibás teljesítéshez való jogait a vonatkozó rendelkezések szerint gyakorolni a Polgári Törvénykönyv 89/2012. Számú Törvénymódosítás alapján.
VI. cikk
Záró rendelkezés
Fenntartjuk a jogot a panaszkezelési eljárás megváltoztatására.
Ez a panaszkezelési eljárás az Általános Szerződési Feltételek része, és 2021 8.24. –i dátummal lép hatályba.